Kašel a jeho léčba

Kašel je obranný mechanismus organismu, svědčící o probíhající bakteriální nebo virové infekci. Může být ale i příznakem jiných vážnějších chorob či vedlejším účinkem některých léků. Je tedy třeba kašel dobře rozpoznat a určit příčinu. V lehčích případech se obejdeme bez lékaře.
          Kašel se rozlišuje na suchý a vlhký, zahleněný. Suchý kašel se objevuje zpravidla na počátku onemocnění a někdy bývá i delším nepříjemným projevem v rekonvalescenci. Léčíme ho tzv. antitusiky- např. Stoptussin kapky, tablety, sirup, Tussin kapky, Sinecod kapky, sirup, tablety, Stopex tablety pro děti nebo dospělé, Robitussin sirup.
          V dalších fázích onemocnění, kdy zanícené sliznice začínají produkovat hlen, je třeba užívat tzv. mukolytika- Mucosolvan kapky, sirup, tablety, dále Bromhexin, Ambrosan, ACC long rozpustné tablety. Vhodné je doplňovat i větší množství tekutin, třeba ve formě průduškových čajů či Vincentky. Pro doléčení lze doporučit řadu sirupů s rostlinnými extrakty - jitrocelový, mateřídouškový, tymiánový, ibiškový nebo břečťanový. I homeopatie má co nabídnout - Stodal sirup je vhodný pro všechny věkové kategorie a pro těhotné i kojící ženy. V době zvýšeného výskytu infekcí je vhodné podpořit obranyschopnost užíváním některých vitamínů a minerálů - např. vit. C, zinek, selen, případně další.

V klinických studiích na souboru pacientů se prokázal velice dobrý efekt enzymoterapie- Wobenzym užívaný v patřičných dávkách významně snížil frekvenci onemocnění.